capcelera compartim1

 

Notícies

Buscar

 lupa png

 

 

La II Trobada Catalana d'Escoles Verdes d'Educació Especial és un èxit

Detalls específics

Data 2021-03-08

Resum

Notícia

El passat 26 de febrer de 2021 va tenir lloc la II Trobada Catalana d'Escoles Verdes d'Educació Especial. Aquesta jornada d'intercanvi d'experiències a nivell de tota Catalunya s'havia de fer la primavera del 2020, i va quedar ajornada a causa de la pandèmia. Aquest febrer finalment s'ha pogut celebrar, adaptada a un format telemàtic, i ha sigut tot un èxit. Hi han participat 31 centres i més de 40 docents d'escoles d'educació especial del Programa Escoles Verdes i d'altres xarxes municipals que formen part de la XESC.

La jornada s'ha fet en línia, amb la rebuda de l'Escola Jeroni de Moragas de Santpedor, que han sigut els amfitrions. Després de la benvinguda institucional, es van compartir en vídeo tres experiències inspiradores: "L'hort i el jardí, un projecte compartit" de l'escola Jeroni de Moragas i l'escola bressol Els Gallarets de Santpedor, "Tallers de reciclatge de paper, sabó i compost" del centre Sant Rafael de Tarragona i "Tapeja. Recollida i reciclatge de taps de plàstic" de l'escola Santa Maria de l'Alba de Tàrrega. A continuació es va fer un intercanvi d'experiències entre els centres participants, organitzats en quatre grups. Al final es van compartir els indicadors d'èxit de totes les actuacions i bones pràctiques compartides i es va fer una posada en comú i tancament de la jornada.

Aquestes són les principals conclusions de la jornada, que va estar valorada molt positivament per part de tothom:

Els projectes han de partir de necessitats clares.

Cal que siguin participatius i es creïn vincles.

Cal partir dels interessos i la motivació de l’alumnat.

S’ha de poder innovar.

És molt important establir aliances.

Gran importància de les famílies com a motor generador de canvis.

Transversalitat d’edats, aprenentatges compartits.

Promoure espais d’intercanvi i reforçar la xarxa.

Fer accions reals i contextualitzades.

Fer accions per ampliar la incidència (territori, famílies...).

Fer accions petites i obtenir resultats grans.

Importància de tenir recursos a l’abast.

Fer accions contextualitzades a l’entorn.

La millor manera d’avaluar és a partir de les emocions.

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar